Üdvözöljük Honlapunkon!

Kérjük, kattintson a kívánt menügombra!

Click here for english version!

Elérhetőségek

Cégtörténet

Az Intermotor Környezetbarát Eszközöket Fejlesztő és Gyártó Kft.-t 1990-ben Willisits Vilmos alapította azzal a céllal, hogy környezetbarát eszközök, elektromos autó gyártásával foglalkozzon. Az alapítás évében elkészült az első elektromos golf-autó. A Mini-T, később golf autóból közútra is alkalmas elektromos lassújármű lett, melyet számos típusban (2,4,8 személyes, 16 fős városnéző, fagyis autó, postás autó), több száz példányban gyártott a Kft.

A vevők magas szintű minőségi kiszolgálása, és a kutatás-fejlesztés érdekében 1998-ban a cégvezetés az ISO 9001 minőségirányítási rendszer bevezetése mellett döntött. Majd a környezetszennyezés megelőzése érdekében bevezettük az ISO 14001 szabványnak megfelelő környezetközpontú irányítási rendszert. Cégünk a legfontosabbnak termékei minőségét és jó hatásfokát tartják, ezért 1996-tól folyamatos fejlesztéseket végzünk az elektromos járműhajtás terén. A hatásfok javítása érdekében 1998-ban a BLDC (brushless DC - kefe nélküli egyenáramú), elektromos kommutációjú elektromotorok fejlesztésébe kezdtünk, melyhez a motorvezérlő elektronikát saját termékként fejlesztjük.

Tovább a fejlesztésekre.

2000-ben elkezdődött a vízi járművek hajtására alkalmas elektromotorok fejlesztése, később gyártását, melynek eredményeként 2002-től Európa minden országában megvásárolható egy elektromos csónak, és csónakmotor család 16 típusa. A motorcsalád azóta kiegészült és jelenleg három fő konstrukcióban (belmotor, kümotor, vízalatti külmotor), számtalan teljesítményfokozatban áll rendelkezésre.

Tovább a hajómotorokhoz.

Időközben a kerekes járművek prototípus szintű fejlesztése sem állt meg, hiszen elektro-go-kart és elektromos szériaautó-átépítés is készült. 2000-ben az osztrák elektro-gokart futamon 4 db jármű  indult  Intermotor színekben, majd 2001 és 2002-ben a teljes bajnokságot eredményesen teljesítetve dobogóra is léptek a Willisits fivérek, saját építésű járműveikkel. Ezzel párhuzamosan 1999-ben került sor egy Trabant elektromos átépítésére, mellyel a 2000-ben, Clermont Ferra-Paris között megrendezett „Rallye Electrique Bibendum" elnevezésű versenyen kategória győzelmet szerzett a csapat. A 2007. év első negyedévében, a II. Széchenyi Futamra (Alternatív Hajtású Járművek Versenye) készített az Intermotor csapata egy teljesen új fejlesztésű járművet, a Wirecar-t. A célunk az volt, hogy bemutassuk, hol tartunk a fejlesztésekkel és milyennek képzeljük a jövő alternatív hajtású járművét. Ennek megfelelően számtalan kész, fejlesztés alatt álló, illetve demonstrációs célú technológiát integráltunk a járműbe. 2008-ban a Kft. a Széchenyi István Egyetem Járműipari Regionális Egyetemi Tudásközpontjával közösen építette az EPR08 versenyautót – a III. Széchenyi Futamra –, mely hagyományos hajtáslánc-elemekkel, központi brushless elektromotorral és li-ion akkumulátorokkal készült. Az EPR09, továbbfejlesztett jármű nagy teljesítményű kerékagymotorokkal és elektronikus differenciálművel szerelt.

Tovább a referenciákra.